Blog

SEO-priser – den endelige guide

Har du hørt udtrykket ‘SEO Priser’? Er du usikker på, hvad det betyder? Hvis du ikke ved, hvad det betyder, så er det her, jeg vil træde ind og vise dig, hvad SEO-pris egentlig er.

De fleste SEO-eksperter er mere end glade for at fortælle, hvad SEO er, og hvordan de kan forbedre dine søgemaskineresultater. Men når det kommer til at vide, hvad deres prisstruktur er, lader det til, at de fleste af dem er for generte til at sige noget.

Sandheden er, at de fleste mennesker, der søger efter SEO-tjenester, ikke forstår, hvordan de skal afgøre, hvilken pris der er bedst for dem. De ender med at betale for meget for SEO-tjenester, og så ser de ikke en mærkbar forbedring i deres søgemaskineresultater.

I dette indlæg dækker vi de fire grundlæggende områder, som SEO’er tager penge for, og viser dig, hvordan du kan fastsætte dine priser i overensstemmelse hermed.

Nøgleord

Som du ved, er det vigtigste i SEO nøgleord. De repræsenterer de ord, som dit websted er optimeret til, og uden dem har du intet at gå efter.

Når det kommer til SEO-priser, starter søgeord ved $50/måned og stiger derfra. Læs mere om prisen for SEO her.

Der er to typer priser på søgeord, som du vil se. Den ene er en fast månedlig pris for alle de søgeord, du har som målgruppe, mens den anden er pr. søgeord/pr. måned.

I sidstnævntes tilfælde lyder en pris på 5 USD/keyword/måned billigt sammenlignet med andre SEO-virksomheder, men husk, at dette er et fast beløb uanset størrelsen af dit målmarked. Hvis du kun er målrettet mod et eller to søgeord, betaler du ikke meget.

Men hvis du har flere hundrede som målgruppe, kan du nemt komme op på 300-500 $/måned i gebyrer.

Det andet prisområde, som SEO-virksomhederne tager penge for, er antallet af søgeord, som de målretter sig mod. I de fleste tilfælde er antallet af søgeord, som du målretter dig mod, det antal, som du vil blive opkrævet for. Hvis du f.eks. målretter dig mod fem søgeord, vil du blive faktureret 100 dollars.

På den anden side bliver du også faktureret for en vis procentdel af det samlede antal søgeord. Hvis du f.eks. har fem søgeord som målgruppe, og et af dem er et stort søgeord med stor konkurrence, skal du betale 10 % af det samlede antal søgeord.

Så hvis du f.eks. har fem søgeord som målgruppe, og du får betaling for tre, skal du betale 60 %.

Sidens placering på ranglisten

Et andet almindeligt område for SEO-priser er sideplacering. Hvis du f.eks. har en side med 100 links på den, skal du betale 100 USD for side ranking.

Selvfølgelig vil siden blive rangeret anderledes end en anden side med det samme antal links, men idéen er den samme.

Hvis du er rettet mod et konkurrencepræget søgeord, skal du ligge højt for at sikre, at din side bliver set.

Google og andre søgemaskiner tillægger din placering en vis værdi. En højere sideplacering betyder en højere værdi, og det er derfor, at SEO-virksomheder kan tage så meget for deres tjenester.

Du skal være opmærksom på, at dette er en relativt ny prismodel, som endnu ikke er blevet udbredt blandt SEO-virksomheder, men den findes.

Søgemaskineoptimering

Et sidste område af SEO-priserne er optimering. Hvis du f.eks. har et websted, der er optimeret til et bestemt søgeord, skal du betale et månedligt gebyr for det pågældende søgeord.

I dette tilfælde vil du blive faktureret for selve søgeordet og ikke for det samlede antal søgeord. Det betyder, at hvis du har et søgeord med et lavt antal søgninger, vil du stadig blive faktureret det samme, som hvis du havde et søgeord med et højt antal søgninger.

Dette er blot nogle eksempler på SEO-priser, men du får en idé.

Værdien af SEO

Så du har lavet noget research. Du ved, at SEO er det værd, men nu undrer du dig over, hvor meget det er værd? Med en gennemsnitlig pris på 3.300 dollars om måneden spørger du måske dig selv: “Er det en pris, jeg har råd til?” Og du har helt sikkert ret til at undre dig.

Men så længe du kan levere konsekvente resultater af høj kvalitet til dine kunder, er prisen det hele værd.

På markedet i dag er det svært at se, om et websted er bygget af de rigtige grunde, eller om det udelukkende er bygget for at tjene penge. De bedste websites er bygget med en bestemt kunde i tankerne, hvilket fører os til spørgsmålet: “Hvor meget er SEO værd?”

Det er vigtigt at bemærke, at mange af de faktorer, der påvirker værdien af SEO, er uden for din kontrol. Ting som den aktuelle økonomiske situation, opdateringer af Googles algoritme og organiske trafikmængder er stort set uden for din kontrol.

Der er dog ting, du kan gøre for at øge værdien af dit websted. Her er nogle af disse strategier:

  • Forbedre brugeroplevelsen og konverteringen
  • Få dit websted til at indlæses hurtigt
  • Har klare opfordringer til handling
  • Har et godt indhold
  • Opbygge links
  • Skab overbevisende sider
  • Udvikl tillid med sociale medier
  • Brug SEO som en strategi til at skaffe nye kunder

Denne liste kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilken værdi SEO har.

Læs mere på vores blog her: 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.