Blog

Sådan holder du øje med din kost, når du træner

Sådan holder du øje med din kost, når du træner

En af de vigtigste faktorer for gode resultater, når man træner, det er hvad man spiser. Derfor er det væsentligt, at man holder øje med sin kost løbende, hvis man gerne vil gøre noget seriøst ud af sin træning. I dette indlæg kommer vi ind på, hvad du skal holde øje med, og hvordan du kan gøre det lettest. Læs med herunder.

Brug en app

Den letteste måde at tracke hvad man spiser på, det er ved at bruge en app. Der findes mange forskellige på markedet, men en af de mest populære er appen Lifesum. I denne app kan du scanne stregkoder, og blot indtaste hvor meget du har spist. Når du gør dette, så vil appen automatisk beregne dine makroer, som protein, og hvor mange kalorier du har fået.

Når du opretter dig på en app som Lifesum, så vil du blive stillet nogle spørgsmål. Disse spørgsmål kan hjælpe dig med at finde ud af hvor meget du egentlig må indtage i løbet af en dag.

Lav en madplan

En anden god måde at holde øje på hvad man spiser, det er ved at lave en madplan. Når man laver en madplan, så er det dog vigtigt, at man beregner hvor mange kalorier og andet man får pr. måltid. Hvis man ikke gør dette, så vil man ikke have noget overblik over hvorvidt man egentlig spiser det korrekte, for at få de bedste resultater.

En madplan kan gøre det nemt, hvis man bor sammen med nogen, som ikke træner, men som også vil have indvirkning på hvad man skal have at spise i løbet af en uge.

Få lavet en kostplan

Hvis du ikke selv vil bøvle med ord som makroer, kalorier, og hvad der ellers hører med, når man kigger på hvilken mad man må spise. Så anbefaler vi, at man investerer i at få lavet en professionel kostplan. Dette kan gøres mange steder, det vigtigste er blot, at man finder en kvalificeret person der kan lave den, og som vil lytte til en i processen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.