Blog

Sådan skriver du SEO tekster

SEO er et begreb, der bruges til at beskrive, hvordan Googles søgemaskiner finder websteder på internettet. Ved at følge visse retningslinjer kan dit websted ranke højere på søgemaskinernes resultatsider og få mere organisk trafik. Det betyder flere leads til din virksomhed.

I e-mailmarkedsføringsverdenen handler SEO om at optimere teksten i dine e-mails. Der findes flere forskellige typer af e-mailtekster, som du kan bruge, og hvilken type der er mest effektiv afhænger af din branche, din målgruppe og indholdet af dine e-mails.

Hvis du vil skrive effektivt SEO-indhold til din e-mailmarkedsføring, skal du vide, hvordan du optimerer for dine søgeord, hvor dine læsere befinder sig, og hvilken type målgruppe du ønsker at tiltrække.

TRIN 1: Find de rigtige nøgleord til SEO teksten

Et af de vigtigste skridt i optimeringen af dine e-mails til søgemaskinerne er at finde de rigtige nøgleord.

Nøgleord er en sætning eller et ord, der beskriver dit produkt eller din tjeneste. De bruges af søgemaskinerne til at afgøre, hvilke oplysninger dit websted indeholder.

Det første skridt i optimeringen af dine e-mails til søgemaskinerne er at finde de nøgleord, som din målgruppe bruger til at søge efter de tjenester, du tilbyder.

Når du har fundet dine søgeord, kan du overveje at tilføje dem til emnelinjen, brødteksten og signaturen i dine e-mails. Det er tre områder, der nemt kan optimeres for at gøre dine e-mails mere effektive. Du kan få mere hjælp til at få leads fra dine SEO tekster her

TRIN 2: Optimering SEO tekster for geografisk placering

Hvor dine læsere befinder sig, kan have stor betydning for, om de finder dit indhold nyttigt eller ej.

Når du ser på dine søgeord, skal du tænke på, hvor dine læsere befinder sig.

Dette er især vigtigt, hvis du henvender dig til et lokalt marked. Hvis du henvender dig til en bestemt by eller stat, kan du inkludere den pågældende lokalitet i din e-mailtekst.

Dine læsere vil ikke vide, hvor din målgruppe befinder sig, før du fortæller dem det. Så glem ikke at nævne denne vigtige detalje i dine emnelinjer.

TRIN 3: Optimer dine e-mails til din målgruppe

Det sidste og måske vigtigste skridt i at skrive en effektiv e-mailtekst er at finde ud af, hvem du ønsker at tiltrække.

Før du begynder at sende dine e-mails, skal du tænke over, hvilken målgruppe du vil henvende dig til. Hvad interesserer denne målgruppe sig for?

Hvis du henvender dig til mænd, skal du tale om sport. Hvis du henvender dig til kvinder, skal du tale om mode og skønhed.

Tænk over, hvad din målgruppe interesserer sig for, og skriv tekster, der appellerer til denne målgruppe.

Når du ved, hvilken type målgruppe du ønsker at tiltrække, skal du skrive indhold, der appellerer til dem.

Den nemmeste måde at gøre dette på er at deltage i en online undersøgelse eller meningsmåling. Ved at spørge dine læsere om, hvad de er interesserede i, kan du få indsigt i, hvad de søger efter.

Trin 4: Opret en tidsplan 

Lav en tidsplan Du behøver ikke planlægge måneders indhold på forhånd. Faktisk er det skadeligt at planlægge indhold mere end en uge ad gangen, da du risikerer, at indholdet bliver forældet. Du bør dog gøre det til en vane at tænke over dit indhold mindst en uge i forvejen. Det betyder, at du skal lave en ugentlig, to-ugers eller månedlig plan for dig selv. Det lyder måske skræmmende, men det er nemmere, end det ser ud til. I stedet for at skulle finde på ideer til 40 forskellige indlæg hver uge kan du blot skrive én artikel og bruge den som inspiration til den næste uge. På den måde har du altid nogle artikler skrevet.

Du vil bemærke, at mange topbloggere gør dette. Du kan oprette en Google-kalender, så du kan holde styr på dine indlæg og fremtidige emner. Brug denne kalender til at markere de emner, du vil skrive om. Det vil motivere dig til at sørge for at dække alt på listen, før du går videre til noget andet.

  1. Opret dit første blogindlæg

Når du starter din blog, bør du oprette et enkelt første blogindlæg for at sætte gang i tingene. Det behøver ikke at være langt eller detaljeret, men skal blot fortælle læserne, hvorfor de skal begynde at læse din blog med det samme. Dette kaldes ofte en “om”-side. Når du har opbygget dit publikum og skabt nyt indhold, kan du gå videre derfra. Når du udgiver dit første indlæg, skal du ikke bekymre dig, hvis du ikke har så meget at sige. Med tiden vil dit indhold begynde at vokse, og du vil begynde at få ideer fra dine læsere.

  1. Svar på spørgsmål, som folk stiller

Der er intet mere værdifuldt end at få feedback fra dine læsere. Bed dine læsere om at give dig feedback på dine blogindlæg ved at tilføje kommentarer. Din blog er din platform til at besvare deres spørgsmål, så tøv ikke med at gøre det.

Husk, at kommentarer er en fri leg, så vær venlig. Tag ikke kritik personligt. Det er trods alt din blog, og hvis dine læsere kan lide det, du har at sige, har du intet at miste.

  1. Skriv gæsteindlæg

Du har lige startet en blog og er overvældet over den mængde arbejde, der ligger foran dig. Hvis du føler dig lidt overvældet, kan du skrive et gæsteindlæg til en andens blog. Du ved måske ikke meget om blogging, men hvis du kan finde en måde at bidrage til en andens blog på, får du erfaring og forbedrer samtidig dine bloggerfærdigheder. Du kan også få nogle links tilbage til dit eget websted, når andre bloggere linker til dig, hvilket kan øge din SEO (søgemaskineoptimering).

  1. Opbyg et fællesskab

Har du nogensinde læst en bog eller set en film, hvor karaktererne bruger deres tid på at hænge ud sammen? Det får dem til at føle sig godt tilpas at være sammen, og de bliver tættere venner. Det samme gælder for blogs. Bloggere opbygger fællesskaber gennem de kommentarer og e-mails, som de udveksler med hinanden.

  1. Hold dig organiseret

Når du har en masse information at dele på din blog, kan du føle dig overvældet. Hvis du har for mange idéer og ikke har tid nok til at skrive dem alle ned, kan du let miste overblikket over dine tanker og idéer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.